Melding woon- en leefomgeving
U kunt uw melding
- Doorgeven op de app Zo Gemeld
U kunt de app gratis downloaden op uw smartphone of tablet - Op de website doorgeven
- Persoonlijk aan de balie doorgeven (tijdens kantooruren)
- Telefonisch doorgeven op telefoonnummer 14 0413
Neem voor spoedmeldingen over openbare orde en veiligheid altijd contact op met de politie, via telefoonnummer 112 of 0900 88 44.
Afhandeltermijn
We lossen meldingen zo snel mogelijk op. Meestal gebeurt dat binnen vier weken en bij noodsituaties vaak al binnen één werkdag. De exacte afhandeltermijn verschilt per melding.
Problemen met gas, water of elektriciteit
Meld dat dan bij uw energieleverancier (gas en elektriciteit), of bij Brabant Water (water).
Hoe werkt het?
Via een aantal gerichte vragen zorgen we ervoor dat de ontvanger van de melding precies weet wat er aan de hand is en wat de beste aanpak is. Als de melding opgelost is, ontvangt u daarvan een update.
Welke meldingen kunt u doen?
- Afval: zoals dumpingen, kerstboominzameling, kroonringen
- Bomen: zoals omgevallen boom, schade aan bomen, overlast, bladkorven
- Dieren en dierenparken: zoals loslopende dieren, dood dier, stankoverlast
- Groen: zoals Groen zoals beplanting, onderhoud, zwerfafval
- Handhaving bouwen en wonen: zoals woonoverlast, geluidsoverlast, illegale huisvesting
- Handhaving openbare ruimte: zoals parkeerovertredingen, overlast honden, vuurwerk
- Openbare verlichting: zoals storing verkeerslichten, defect openbare lamp
- Plaagdieren en ongedierte: zoals eikenprocessierups, wespen, ratten, muizen
- Riolering: zoals stankoverlast en verstoppingen
- Sport en spel: zoals onderhoud speelplekken, kapot speeltoestel
- Straat- en wegmeubilair: zoals graffiti, verkeersborden, bushaltes
- Water: zoals blauwalg, dode vissen, slootmaaisel
- Wegen - paden - pleinen: zoals asfalt, gladheidsbestrijding, trottoirs, fietspaden