Hulp bij betalen
Soms lukt het niet lukt om de rekeningen op tijd te betalen. Bijvoorbeeld voor de huur, de zorgverzekering, de energie- of waterrekening.
Het bedrijf waar uw rekening nog openstaat, geeft dat dan door aan de gemeente. Dat moet volgens de wet. Zo kan de gemeente u zo vroeg mogelijk helpen bij geldzorgen.
Hoe kan de gemeente helpen?
Zodra de gemeente heeft gehoord dat u een niet-betaalde rekening heeft, krijgt u bericht van de gemeente. Dat kan een brief zijn, een e-mail, een sms’je of een telefoontje. In sommige gevallen komt er een medewerker van de gemeente bij u thuis langs. Het doel is altijd hetzelfde: de gemeente wil u helpen om de geldzorgen op te lossen. Bijvoorbeeld door samen met u uw geldzaken te bekijken en uit te zoeken of u misschien recht heeft op bepaalde toeslagen of andere regelingen. De hulp is gratis en u zit nergens aan vast.
Wat kan ik zelf doen?
U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met het bedrijf bij wie u de niet-betaalde rekening heeft. Misschien kunnen jullie met elkaar een oplossing bedenken.
Liever samen met iemand van de gemeente? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de juiste hulp. Zo helpt de gemeente voorkomen dat uw geldzorgen groter worden.
Neem contact met ons op:
U kunt ons bellen van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
- Linda van den Broek, consulent geldzaken: 0413 381 220
- Werkzaam op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagochtend
- Inge Jansen, consulent geldzaken: 0413 201 224
- Werkzaam op maandag, dinsdag en donderdag
- Anisa Stelloo, ervaringswerker geldzorgen: 0413 381 224
- Werkzaam op maandag en donderdag
- Wilma Brouwers, ervaringswerker geldzorgen: 0413 381 635
- Werkzaam op maandag en donderdag
Of u kunt een mail sturen aan: geldzorgen@meierijstad.nl
Bekijk ook de video Betalingsachterstand - Hulp bij betalen