Aangifte van overlijden gebeurt in de gemeente van overlijden. Meestal regelt de uitvaartverzorger dit. Uw uitvaartverzorger of u doet de aangifte van overlijden bij de gemeente. De begrafenis of crematie moet plaatsvinden binnen 6 werkdagen na het overlijden.
Er zijn geen kosten verbonden aan de aangifte van overlijden. Wilt u een afschrift van de overlijdensakte dan zijn hier wel kosten aan verbonden.
Digitale aangifte (alleen mogelijk voor uitvaartondernemers)
Uitvaartondernemers kunnen aangifte doen door in te loggen met eHerkenning.
Bij uw aangifte heeft de gemeente de originele doktersverklaring en mogelijk andere originele documenten nodig. Deze stuurt u per post. U betaalt de kosten van een uittreksel tijdens de digitale aangifte. U ontvangt het verlof, het uittreksel en eventueel andere documenten digitaal. De originele en eventuele overige documenten krijgt u per post.
- Met uw gebruikersnaam en wachtwoord voor eHerkenning kunt u aangifte doen.
- U komt in het formulier aangifte overlijden.
- U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aangifte.
- De originele documenten stuurt u naar: Gemeente Meierijstad, Burgerzaken, Postbus 10001, 5460 DA Veghel.
Digitale aangifte overlijden
Overleden in het buitenland?