Briefadres

Verblijft u (tijdelijk) in een (zorg)instelling? Dan heeft u de mogelijkheid om een briefadres aan te vragen. 

Heeft u (tijdelijk) geen woonadres? Dit kan een reden zijn om voor een briefadres in aanmerking te komen. Een briefadres kan het particuliere adres van een familielid of kennis zijn die in Meierijstad is ingeschreven. Deze persoon wil voor uw post zorgen.

Vul het formulier in om contact met ons op te nemen. 

Contactformulier

Wij bespreken samen met u uw mogelijkheden. Komt u in aanmerking voor een briefadres, dan ontvangt u van ons het formulier briefadres. In sommige gevallen maken wij eerst een afspraak om uw situatie te bespreken. Neem naar deze afspraak de volgende documenten mee:

  • uw geldige identiteitsbewijs
  • een geldig identiteitsbewijs (of kopie) van degene die u toestemming geeft (hoofdbewoner)

Voorwaarden

Iedereen die in Nederland verblijft  moet worden ingeschreven op het adres waar hij / zij woont.  Heeft u geen woonadres dan kunt u mogelijk ingeschreven worden met een briefadres.

  • U kunt maar op 1 adres in Nederland ingeschreven staan. Dit is een woonadres of een briefadres.
  • Het adres dat u opgeeft is een woonhuis. Het adres kan geen bedrijf of postbusnummer zijn.
  • Een briefadres geldt in principe voor maximaal 3 maanden.
  • Een briefadres is het adres van een familielid, vriend of kennis met wie u afspreekt dat hij/zij uw post ontvangt. Deze persoon moet ervoor zorgen dat u de post ontvangt en u moet zorgen dat u de post krijgt.

Toestemming briefadres intrekken

Heeft u toestemming gegeven aan een persoon voor inschrijving met een briefadres?  Als u deze lange tijd niet heeft kunnen bereiken of de toestemming voor het briefadres wilt intrekken, vraag dan een adresonderzoek aan.