Melding woon- en leefomgeving
Maak uw melding bij voorkeur via de gratis MijnGemeente app. Zo komt uw melding automatisch in ons meldsysteem. Wij kunnen uw melding dan sneller verwerken. U kunt via deze app ook meteen een foto meesturen.
- Download MijnGemeente app.
- U kunt uw melding ook digitaal doorgeven
- Persoonlijk aan de balie doorgeven (tijdens kantooruren)
- Telefonisch via 14 0413
- Neem voor spoedmeldingen over openbare orde en veiligheid altijd contact op met de politie, via telefoonnummer 112 of 0900 88 44.
Afhandeltermijn
Onverwachte noodsituaties lossen we binnen 1 dag op. Andere meldingen lossen we binnen 4 weken op. In de ontvangstbevestiging van uw melding leest u wat de afhandeltermijn is van uw melding.
Soorten meldingen
- Afval: zoals afvalcontainers, kliko's, kerstboominzameling, kroonringen
- Bomen: zoals omgevallen boom, schade aan bomen, overlast, bladkorven
- Dieren en dierenparken: zoals loslopende dieren, dood dier, stankoverlast
- Groen: zoals Groen zoals beplanting, onderhoud, zwerfafval
- Handhaving bouwen en wonen: zoals woonoverlast, geluidsoverlast, illegale huisvesting
- Handhaving openbare ruimte: zoals parkeerovertredingen, overlast honden, vuurwerk
- Openbare verlichting: zoals storing verkeerslichten, defect openbare lamp
- Plaagdieren en ongedierte: zoals eikenprocessierups, wespen, ratten, muizen
- Riolering: zoals stankoverlast en verstoppingen
- Sport en spel: zoals onderhoud speelplekken, kapot speeltoestel
- Straat- en wegmeubilair: zoals graffiti, verkeersborden, bushaltes
- Water: zoals blauwalg, dode vissen, slootmaaisel
- Wegen - paden - pleinen: zoals asfalt, gladheidsbestrijding, trottoirs, fietspaden
Problemen met gas, water of elektriciteit
Meld dat dan bij uw energieleverancier (gas en elektriciteit), of bij Brabant Water (water).